جلوی کسانی که تفکرات ضدانقلابی و ضددینی را در دانشگاه‌ها ترویج می‌کنند، باید محکم ایستاد

1397/09/17
1472 بار

ه گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی در دیدار با تشکل‌های دانشجویی تبریز با اشاره به اهمیت و حساسیت شرایط فعلی کشور گفت: شما باید نسبت به موقعیتی که در آن قرار گرفته‌اید حساسیت داشته باشید. همانطور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند ما در پیچ تاریخی قرار داریم، الآن زمانی است که جریان سلطه در ضعف قرار گرفته و اگر در این مرحله هم نتواند ایران اسلامی را زمین‌ بزند دیگر نظام ما مهارنشدنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی ادامه داد: چنانچه وزیر خارجه آمریکا هم با تعبیری صریح گفت اگر می‌خواهید سر سفره‌هایتان نان داشته باشید باید مسئولینتان را تحت فشار بگذارید. یعنی طراحی یک طراحی دامنه‌دار و دارای ابعاد مختلف است. در چنین شرایطی وظیفه همه ما مقابله با دشمن است و باید به اندازه توان خود و با ابزاری که در اختیار داریم با دشمن مقابله کنیم. اما قدرت ما چقدر است؟ اگر بخواهیم بودجه‌ها و نیروها را ضرب و تقسیم کنیم، باید بدانیم که اینها نشان دهنده قدرت ما نیست. ما متکی به یک قدرت لایزال هستیم و این منبع قدرت خداوند است؛ ما اگر به این قدرت متصل شویم مطمئناً نتیجه خواهیم گرفت، چراکه این محاسبات برای او اصلا مطرح نیست.

وی افزود: کار دست خداست، مهم این است که ما چقدر پای کار هستیم. بنابر این در این شرایط دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی باید خود را وسط میدان ببینند و در کنار آن میدان را هم حساس ببینید. تشکل‌ها باید خودشان را وسط درگیری‌ها بدانند. در هر حالی و هرجایی که هستند باید آن را مهم‌ترین سنگر بدانند و برای آن بجنگند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: نکته بعدی این است که به‌طور کلی جریان انقلابی طیفی است که نقشی تعیین کننده در فضای عمومی دارند. پس کار ما متمرکز می‌شود روی آن طیفی که نیاز است مخاطب شما باشند تا بتوانیم جذبشان کنیم. گاهی هم شما با فضای تحریف نسبت به مسائل واقعی از سوی جریان ضدانقلاب مواجه هستید که دارید می‌گویید که اینها کسانی هستند که دارند به فضای عمومی شکل غلطی که واقعیت هم ندارد می‌دهند. بنابر اینکسانی که مخالف انقلاب و نظام هستند حق ندارند با استفاده از امکانات انقلاب و نظام تبلیغی برعلیه نظام و انقلاب کنند.

وی خاطر نشان کرد: اما اثر اصلی آن است که شما دل‌های انسان‌ها را متوجه خود می‌کنید. این متوجه کردن دل‌ها چه مقدارش امکانات است و چه مقدارش عوامل دیگر است؟ آیت‌الله بهجت(ره) مگر با پول خود را تبلیغ می‌کرد؟ آن چه چیزی بود که باعث شده بود آیت‌الله بهجت کسی بشود که دوست به او ارادت داشته باشد و دشمن به او احترام بگذارد؟ قطعا بخش اولش آن رابطه‌ای است که شما با خدا دارید. اگر خداوند برکت را از کاری بگیرد، اگرچه انجام دهنده آن کار زحمت زیادی هم کشیده باشد، با این حال چیزی از آن کار باقی نخواهد ماند. نیت خالص به کار برکت می‌دهد و فرصت‌هایی ایجاد می‌کند که ما اصلا به آنها فکر هم نکرده‌ایم. پس در مرحله اول باید حواسمان باشد به قُوا اَنفُسَکُم وَ اَهلیکُم (در تشکل و مجموعه خودم). دنبال وقایه و تقوا باشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی گفت: مثلا اگر دانشجو برای نفوذ نیاز است درس بخواند باید درس بخواند. در دانشگاه شریف که من بودم، دانشجویان همه افراد درس‌خوانی بودند. به همین جهت در چنین فضایی رئیس دانشگاه حتی اگر هم با آنها موافق نباشد مجبور است به خواسته‌های آنها در زمینه همکاری دانشگاه با برنامه‌هایی چون اربعین و… همکاری لازم را داشته باشد، چراکه آنها افرادی درس‌نخوان که دنبال تعطیل کردن درس و دانشگاه باشند نیستند.

وی با بیان این نکته که با هم ارتباط داشتن و در صحنه بودن مطلب مهمی است، گفت: مثلا می‌توانید با هم جلسات منظم ماهانه داشته باشید. همدیگر را ببینید و با هم مرتبط باشید. فضاها و فرصت‌های ارتباط با مخاطب را پیدا کنید. در فضای مجازی فعالیت خود را افزایش دهید و اگر فعال نیستید، ورود کنید و فعال شوید. الآن عرصه تبلیغ در فضای مجازی است. به قول آقای جوادی آملی اگر پیامبر(ص) اکنون مبعوث می‌شد ممکن بود از ابزار هنر و سینما کمک بگیرد. قوی‌ترین و مهم‌ترین ابزار باید در اختیار شما باشد و در آن جریان‌سازی کنید. وقتی رسانه و مخاطب داشته باشید، دیگران مجبور خواهند شد از شما حساب ببرند، احترام بگذارند و جرأت نداشته باشند شما را نادیده بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی افزود: رسالت مسئول نهاد همانطور که حضرت آقا فرمودند نقش پدری برای همه دانشگاه و حمایت ویژه از جریان انقلابی است. ایشان فرمودند به‌جز ضد انقلاب، ارتباط شما باید با همه خوب باشد، چه انقلابی چه غیرانقلابی. اما بچه‌های انقلابی را در آغوش بگیرید. خیلی جاها لازم است دانشجویان در کف میدان فریادی بزنند تا مسئولین دانشگاه متوجه شوند که فلان موضوع به صلاح نیست. بنابراین اصل توصیه ما کمک به رؤسای دانشگاه‌ها است. واقعیت این است که هر مسئولی در دانشگاه موفق شود نظام موفق شده است.

وی در پایان خطاب به نماینده‌های تشکل‌های دانشجویی حاضر در جلسه خاطرنشان کرد: شما کسانی هستید که نیازی به ملاحظه ندارید. با تک‌تک بچه‌ها بیشترین مهربانی را داشته باشید؛ مسئول نهاد هم باید اینگونه باشد، اما نه با جریانات سیاسی خارج دانشگاهی، که آنجا جای تعارف نیست. جلوی کسانی که تفکرات ضدانقلابی، ضددینی و لیبرالیستی را در دانشگاه‌ها ترویج می‌کنند، محکم باید ایستاد. اما با تک‌تک افراد طوری باشید که مخالفین هم جذبتان شوند و دوستتان داشته باشند. این حوزه نفوذ شما را خیلی افزایش می‌دهد. خداوند هم ان‌شاءالله به کارتان برکت می‌دهد.

ارسال یک نظر