نهاد رهبری در دانشگاه‌ها باید تسهیل کننده فعالیت جریان انقلابی باشد

1397/04/19
1527 بار

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در مشهد، گفت: ما همه تشکل‌های دانشجویی را تشکل انقلابی می‌دانیم و از نظر ما هر تشکلی که دلش برای اعتلای نام ایران و دفاع از کشور با تمام دارایی‌هایش می‌تپد، یک تشکل انقلابی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی افزود: تشکل‌هایی که شعارهای انقلاب اسلامی را به دست می‌گیرند و با شعارهای انقلاب پیش می‌روند و به دنبال مطالبات رهبری هستند، قطعا وظایف دانشجویی خود را به درستی انجام می‌دهند و ما وظیفه خودمان می‌دانیم که از این تشکل‌ها در تمام ابعاد حمایت کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: انتظار ما از مدیران دانشگاه‌ها این است که با توجه به رسالتشان که پیش برد آرمان‌های انقلاب اسلامی است، با دانشجویان تشکل‌های انقلابی همکاری‌های لازم را انجام دهند.

وی در مورد همکاری نهاد رهبری و تشکل‌های دانشجویی گفت: از تشکل‌های دانشجویی برای پیشبرد اهداف نهاد رهبری در دانشگاه‌ها کمک می‌گیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی افزود: احساس ما این است که دانشجویان، قالب بخش آرمان‌خواه و مطالبه‌گر جریان عمومی کشور را تشکیل می‌دهند و در دانشگاه‌ها این تشکل‌های دانشجویی هستند که پیگیر این موضوع هستند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها پیرامون روحیه آرمان‌خواهی دانشجویان اظهار داشت: شاید برخی از مدیران دانشگاهی در بیان مطالبات محدودیت‌هایی داشته باشند، اما تشکل‌های دانشجویی به خاطر اینکه به هیچ جریان و تفکری تعلق خاطر ندارند، در بیان مطالبات صریح‌تر هستند.

وی در خصوص حمایت از تشکل‌های دانشجویی گفت: نهاد رهبری، تشکل‌های دانشجویی را در بحث‌های آموزشی، اردوهای علمی و دعوت از مسئولین برای حضور در دانشگاه‌ها همراهی و حمایت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی بیان کرد: نهاد رهبری در دانشگاه‌ها باید تسهیل کننده فعالیت جریان انقلابی باشد و به تعبیر مقام معظم رهبری باید نهاد رهبری حضور روحانی اصیل انقلاب را در دانشگاه‌ها تسهیل کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در خصوص توصیه‌های رهبری به این نهاد گفت: مقام معظم رهبری برای وظایف نهاد رهبری در دانشگاه‌ها چند محور را مشخص کردند، یکی از این محورها ایجاد فرصت برای حضور علمای حوزه در دانشگاه‌ها بود، حمایت از جریانات انقلابی و داشتن رفتار و آغوش پدرانه برای همه مجموعه‌های دانشگاهی نیز از دیگر تاکیدات مقام معظم رهبری به نهاد رهبری بود.

ارسال یک نظر